Molse Lichtstoeten: Kennisoverdracht Molse scholengemeenschap (2013)

#ML12. Actieve integratie met de Molse scholengroepen door groepsbezoeken aan de lichtwagens voor de stoeten (scholenbezoeken op de donderdag voor de stoet). (september 2013, 2014, 2015, 2016,2017 voor beide stoeten)
#ML13. Actieve integratie door de Molse lichtstoeten mee te duiden in de lessen in het lokale onderwijs (planning 2015 – 2018)
#ML15. Kennisoverdracht door actieve participatie van kinderen in het lichtstoet leertraject 9je begint als kind eerst aan een klein wagentje te werken, naarmate de kennis groeit leer je een middelgrote wagen bouwen en als sluitstuk, als de kennis up-to-date is maak je een grote praalwagen.
#ML16. Overdracht van kennis van vader op zoon en van moeder op dochter in familiale "lichtstoet dynastieën)
#ML18. Ondersteuning van gemeentelijke initiatieven om de lichtstoet ervaringen te delen en voor te zetten (cursus wagen bouwen, grabbelpas initiatieven). (planning 2015 – 2018)
#ML19 Regelmatig wordt de geschiedenis van de lichstoeten geëvoceerd in gemeentelijke tentoonstellingen (planning 2014 - 2018)
 ;